4 Mayıs 2009 Pazartesi

OĞUL YAKALAMA YÖNTEMLERİ


Güne oldukça yoğun başladım.Geçen haftaki kontrolden sonra ancak bugün arılarıma bakabildim.Gerekli eksikleri tamamladıktan sonra çerçevelere petek takmaya başladım.Geçenlerde bir dostun bloğunda gördüğüm 13 V adaptörden telleri peteğe yapıştırmayı denedim ve gayet başarılıydı.

Sayın Şükrü KOCA ya teşekkür ederim.(http://hobim-aricilik.blogspot.com/)
Bloglardan aldığım bilgiler ve yeni fikirler oldukça işime yarıyor doğrusu.....



Daha sonra da yine bir blogda okuduğum oğul yakalamak ve kaçırmamak için hazırlanan bir karışımı yapmaya karar verdim ...Malzemeleri hazırlayıp işe koyuldum...

2.5 cm3 balmumunu suyun içinde ısınan zeytinyağda erittim....Sistemin işleyişi resimdende anlaşılıyor....

Daha sonra eriyen balmumunu karıştırarak zeytinyağla iyice harmanlanmasını sağladım.Sonrasında MELİSA YAĞI ndan 10 damla kadar karışıma ekledim ve 1 dakika kadar yine karıştırdım......

Resimdende anlaşılacağı gibi küçük şişelere doldurup ağzını sıkıca kapattım.Ve soğumaya bıraktım.Hangi dostun bloğunda okuduğumu hatırlamıyorum ama verdiği bilgiye göre hazırlanan balmumları kokuyu yavaş yavaş verecek ve ağaç dalı vb.yere sürülünce etkili olacak.Arılara cazip bir zemin oluşacak.Bilgilerini bizimle paylaşan dostlara çok teşekkür ediyorum.İnşallah Allah hiçbirimizin emeğini zayi etmez.Tüm dostlara kolay gelsin.....

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Unutmazsoy inşallah emeklerinin karşılığını alırsınız.,kolay gelsin