25 Temmuz 2009 Cumartesi

GÜVE SAVAR


Bu gün DÜNYA TÜRK ARICILAR BİRLİĞİ http://dturkab.blogspot.com/İsimli blogda sıcak havalardan dolayı güve olabileceğini okudum ve ceviz yaprağinında çözüm olarak sunulduğunu gördüm.Hemen bahçeye gidip kovan başına ikşer yaprak kopartıp doğru arılığa gittim.


Ham petek verdiğim kovanlara ikişer tane yaprak resimde görüldüğü gibi koydum.Bilmem doğru koyabilmişimmi?Tedbiri elden bırakmamak lazım...Tabi cevizin ilginç bir kokusu var.Arıları rahatsız edermi bilmiyoruym ama bal hasadı yapmıyacağım kovanlarda denedim.Sonucu göreceğiz...


Tony de arıların yanında böcek kovalamaca oynuyor.Akşam gezintisi olsun diye onuda götürmüştüm...

2 yorum:

AHMET GÜLEN dedi ki...

Şu metod iyi sonuç verirse bizlerde haberdar olalım.Allah çalışmalrınızı boşa çıkarmasın.

unutmazsoy arıcı dedi ki...

Yapraklar koyarken ağaçtan yeni kopmuştu.24saat geçti ki çıtır çıtır kurudular.İnşallah faydasını görürüz.Şimdilik güve yok ama sonucu paylaşıcam Ahmet Bey.