4 Temmuz 2009 Cumartesi

MİNYATÜR KOVANLARIN ÇITALARINA PETEK TAKILIŞI


Sevgili dostlar.Bugün arılığımda bazı kovanlara kat attıktan sonra eve geldim.Minyatür diye adlandırdığım ve ölçüleri tamamen bana ait olan kovanlarıma ham petek hazırlamam gerekiyordu.Başladım çalışmaya.O sırada benim fotocumun aklına çalıştığım gelmiş ve soluğu benim yanımda aldı.Bende küçük kızımı kırmıyayım dedim ve başladım ona modellik yapmaya.Sonrada bu resmi sizlerle paylaşmak istedim.Arılarımıza gelince.Onlarlada aramız şimdilik çok iyi.Bizler elimizden geleni yaptık ve yapmayada devam ediyoruz.Gerisi Allah'a(cc) kalmış.İbrahim Hakkı Hazretleri de;
Sen Hakk’a tevekkül kıl,
Teslim ol da rahat bul,
Her işine razı ol,
Mevlâ görelim neyler,
neylerse güzel eyler.
diyerek son noktayı koyuyor.Tüm dostlara kolay gelsin...

4 yorum:

HB dedi ki...

O havya ile yapılan işlem nedir?

unutmazsoy arıcı dedi ki...

Havye ile çıta ve petek arasındaki birleştirme işlemini eriterek yapıyorum ki arılar peteğe ilk yüklendiğinde ısılarından petek kopup bozulmasın diye.Tabi bu işlem kanalsız çıtalar için geçerli.

AHMET GÜLEN dedi ki...

Rabbim bereketler ihsan etsin.Biz o işi akü ile yapıyoruz akünün artı eksi ucuna kaplo bağlıyoruz çıta teline iki ucundan şok veriyoruz tel hemen mumun içine gömülüyor çok pratik oluyor.tavsiye ederim.Kolay gelsin.

unutmazsoy arıcı dedi ki...

Ahmet Bey.Telleri yapıştırmak için adaptör var.onu kullanarak yapıştırıyorum.Orda hem fikiriz.Kanal olmayan çıtalarda petek ve çıtanın birleştiği yerde havye kullanarak peteğin çıtaya düzgün bir şekilde yapışmasını sağlıyorum.Böyle yapınca arılar çerçeveye çok düzgün çalışıyorlar.Selam ve dua ile...