1 Ağustos 2009 Cumartesi

BAL MUMU ERİTME

Elimde epey birikmiş bal mumu vardı.Birde yabani arılar ve sineklerden muhafaza etmeside güç oluyor.Bende bugün bal mumlarını ekonomiye kazandırayım diye düşündüm ve eritme tenekesinin altına ateşi yaktım.

Tenekenin içine biraz su vemumları koydum.Başladı kaynamaya.Tabi iyice kaynatıp erimesini sağlamak lazım.Nede olsa milli servet.....
Buda benim erimiş mumu süzme aletim.Kendi icatım.Ama işimi görüyor.İnce telden ve çıtadan yaptım.
Eriyen mumu süzdükten sonra donmaya bırakıyorum ve donuncada ekonomiye katılmaya hazır oluyor... :)Şimdi bazı dostlar diyebilirler,biz bu işi güneşten faydalanarak yapıyoruz.Onu bende denedim.O iş zaman alıyor.Benim tezgahta ise bir saatte hepsi halloluyor.

Burdada donmaya başlamış hali ve iş tamam.Bundan sonra son sağımdada elimizde biraz mum olur.Onlarıda erittikmi Allah ömür verirse gelecek yılın ham petek ihtiyacını karşılamış oluruz.Ve ayrıca şunuda belirtmeliyim ki bu yıl ham petekten canım fena yandı.Sezon başında 12-13-lira olan petek mayıs haziranda oldu 18-20 lira.Petek fiyatlarını takip ediyorum.Elbet IMKB gibi düşecek ve ozaman gelecek sezonun peteğinide alacam :) Ya düştüğümüz hale bakın.Resmen stokçuluk yaptırıyolar.Tüm dostlara kolay gelsin...

4 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Unutmazsoy,kolay gelsin,umarım dilediğiniz şekilde değerlendirme imkanınız olur.İyi çalışmalar.

AHMET GÜLEN dedi ki...

Mumları değerlendirmeniz çok güzel.Bende'de yavaş yavaş birikme oluyor,yanlız bazılarının içinde ölmüş yavru falan var onunla beraber kaynatsak olurmu bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.Hayırlı çalışmalar.

unutmazsoy arıcı dedi ki...

Petekleri tenekeye olduğu gibi doldurup iyice eriyene kadar kaynatıp sonra ince süzekle süzüyorum.Ozaman ölmüş yavrular da ayrılıyor polen kırıntılarıda .Soğutma işlemini teneke veya metal kapta yaparsanız daha düzgün kalıp alıyor.İnşallah yardımcı olabilmişimdir.

arımaya dedi ki...

allah kolaylık versin.