24 Ağustos 2009 Pazartesi

BİÇİLMİŞ ALANLARI YAKIYORLAR


Selam dostlar.İnsan oğluna yaranılmıyor.Her yıl saman sıkıntısı çekilirdi,bu yıl saman bolluğu var çok şükür.Ama insanlarımız bu seferde tarlalardaki samanları temizlemek için yakıyorlar.Ve doğanın dengesini de kendi tarlalarınıda yok ediyorlar.Çok yazık!!!Resimde pek net değil ama arılığımın 5 km kadar doğusu yanıyor.Ve bu olay hergün gibi çeşitli sahalarda yaşanıyor...

Bu gün arılığıma vardığımda kovanın birinde tatlı bir telaş vardı.Yavru uçuruyorlar.Sanki ilkbahar gibi bir hava seçilmiş.Kendimi mart ayında gibi hissettim.Çok güzel......


Etraf iyice kurudu.Ama bizim çayırda daha yeni açan çiçekler var.Bal akımı azda olsa var.Arılarımızı oyalamaya yetiyor.Benim köyümün güzelliği bu işte.Çevremizdeki arıcılar sezonu kapatalı bir kaç hafta oldu.Ben ise Eylül 1 de kapatacağım nasib olursa.Tohuma kalan yoncalarında balını alalım diye düşünüyorum....

2 yorum:

d.m.t dedi ki...

Selamlar;
Anız yakmak yasak bildiğimiz kadarıyla! Gerçi ne ceza alanı; ne ihbar edeni görmedim şimdiye kadar.

Cezayı bırakın; sapın samanın içindeki onca mahlukatı öldürmeye gönülleri nasıl elveriyor?
Onu da bırakın; yangın topraktaki yararlı bakterileri öldürerek toprağın daha da verimsizleşmesine sebep oluyor.

Bunu siz biliyorsunuz, ben biliyorum! Ama faydasız; her şey olacağına varıyor, onlarda yakmaya devam ediyor.
Allah akıl fikir versin!
Size de kolay gelsin. Selamlar!

unutmazsoy arıcı dedi ki...

Teşekkürler Demet Hanım.Hakikaten Allah akıl versin.Jandarma yakanları bulmak için elinden geleni yapıyor ama nafile....Saygılarımla