16 Eylül 2009 Çarşamba

ALLAH YENİSİNİ CÜMLEMİZE NASİB ETSİN

Yavaş yavaş hasat yaparken onunda sonuna geldik işte.Ramazan dolayısıyla kendimi yormadan yaptığım bal hasadını nihayete erdirdim.Yukarıdaki çerçeve iki yılını tamamlamış petekten oluşuyor ve şekildende anlaşılacağı gibi kapkara.Mizahi yaklaşırsak orjinal kara kovanın kara peteği :)


Bu kavanozlarda 2009 model balımız.Servise hazır hali.Tüketicinin zevk ve ihtiyaçlarına göre hazılamaya çalıştık.Hehalde amacımıza ulaşmış olmalıyız ki müthiş bi talep var.Tabi bu talebi körükleyen birazda adı üstünde rahmet ve bereket ayı Ramazan.En azından ben öyle sanıyorum...


2009 dan hatıra kalsın diye bir poz vereyim dedimde :)

Bunlarda süzüldükten sonra yalatmak için arılara verilmeyi bekliyen çerçevelerin bir bölümü.Akşamın olmasını bekliyorlar.İftadan 15 dakika önce arılara iftariyelik niyetiyle veriyorum.Hem iftar sofrası kuduğum için sevabın alıyorum,hemde yağmacılığı önlemiş oluyorum...Gelelim en kıl soruya.Nekadar bal çıktı?Allah bereketini versin emeğimi fazlasıyla korudu.Bel ki siz değerli dostların kadar verim alamadım ama sabit arıcılıkta olası iyi verimlerden sayılır.Kovan ortalaması 13 kg.Benim bölgemde yazlık bitki olarak sadece pancar var.Ayçiçeği vb.bitkiler olsaydı -ki olduğu yıllarda aldığım rakam 22kg.kovan ortalaması.Her durumda buna şükür.Ben halimden memnunum.Allah bu günümüzü aratmasın.Sıra varrova ilaçlamasında.Bu gün itibariyle ilaçlamayada başladım.İnşallah detaylar yarın geliyor......



Hiç yorum yok: