5 Ekim 2009 Pazartesi

AĞAÇTAKİ ARI ARTIK BENİM HİMAYEMDE


Merhaba arı dostları.Sizlerle Mart ayında paylaştığım ağaçtaki arıyı hayırlısıyla bu gün yerinden çıkardık.Önce işe ağacı küçülterek başladık.Tabi akşamdan arının deliğini kapatmıştım...

Ağacın dalları bir bir düştükçe bizdeki heyecan artıyor.Yanımda çalışanlarda ağacın sahibi Bayram Bey ve ekibi.Onlar işin bal kısmıyla ilgilendikleri için daha bir hızlılar...


Nihayet ağaç kovanımızın ön tarafından kapağını açtık.İşimiz öylesine denk gitti kisanki orjinal kovan gibi oldu.Arılarda hiç hasar yok....

Bir de arılar motorlu testerenin gazından veya sesinden olsa gerek çok uyuşuklar.Bayram Bey ben ve Erkan kardeşimiz ağacı açmış olmanın verdiği rahatlıkla zevkten dört köşe olduk...

Açtığım delik.Gerçi arı pekte kalabalık değilmiş ama olsun yine üç çıta var. Anasını bulmaya çalıştım ama o kargaşada ne mümkün..


Hem anayı arıyorum hem balları ayırıyorum.Her ne kadar dikkat etsekte biraz talaşlı oldu....



Yeni tamirden geçirdiğim kovana yavaş yavaş alıyorum....



Kovanın içine silkeleme sahneleri.....



Ağacın kovuğundaki öksüz arılar.....




Ballları temizledik ama arılar kovukta kalmada ısrarcılar.Şimdilik....


Tamda bu sırada balın kokusu hızla yayılmış olacak ki köy kahvasinde oturan Şükrü Abi ve Ali dede de yanımıza geldiler.Ali dede eski arıcılardan olduğu için bana talimatlar yağdırıyor....




Şükrü Abi (muhtarımız) arı işine aşina ama bal yeme işini daha fazla seviyor.Şöyle bir denetliyor...




Yeni açtığımız kapaktada arılar kalmış.Onlarıda temizleyelim dedim ama inatlaşıyorlar...


Nihayet arıların çoğunluğu ve ana girdi.Artık kovanı kapatma zamanı....


Kovanın işi tamam da kovukta arılar var.Onlara yakın olsun mu olmasın mı tartışması çıktı.Ama patron nede olsa benim dedim ve ....




Başladım kara kara düşünmeye....


Çok düşünce beni bozdu ve kucakladım kovanı attım ağacın üstüne .



Güzel durdu .....



Erkan Kardeşimizde ballarla halleşiyo göüldüğü gibi.Ha bu arada arılarada ballı çerçeve verdim...



Harç bitti yapı paydos...İş bitince başladık toparlanmaya...


Burdada arıların yeni kovanlarının görünüşü....





13 yorum:

ÇAY'LI dedi ki...

selamaleyküm allah hayırlı uguryu eylesin inşallah

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Aleyküm Selam.Çok teşekkür ederim.

AHMET GÜLEN dedi ki...

Rabbim hayırlı kılsın.

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Çok teşekkürler Ahmet bey

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Unutmazsoy ekip kuvvetli ,şamata bol olunca işi kolaylıkla halletmişsiniz ,umarım yenilerde tecrübe sahibi olmuşlardır.Yeni arınız hayırlı olsun,önümüzdeki dönemde bol vermesi dileklerimle,iyi çalışmalar,kolay gelsin.

Ballı Baba dedi ki...

Abi hayırlı olsun, 2-3 defa şuruplarsan süper olur. Arıyı aldığın kovuğun üzerini öret seneye yine arı girebilir, orada kalan propolis ve mum kokusu kaçan oğulları çeker.
Aklında olsun geceden uçuş deliğini kapamaya gerek yoktur, arının yanına gidince kesim motorunu çalıştır arada gaz ver. Arılar sakinleşiyor, daha öncede yazmıştım ağaçtan arı alma konusunda yıllardır tecrübe sahibiyim. Yeni kovanıda arının olduğu yere koyman tam isabet. Tebriklerrrrrrrr....

Mustafa Hilmi dedi ki...

Selam
Nerede beleş oraya yerleş,yemek buldun otur iş buldun kaç derler beceriniz bereketli olsun seneye kuvvetli kovanın olsun selamlar

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

İlhami Bey ilginize ve dileklerinize çok teşekkürler.Sizin gibi ustaların çalışmaları ve yaşadıklarımız bizler için tecrübe oluyor...

Ballı Baba sizin gibi bir ustanın iltifatını alabilmek benim için büyük mutluluk.Çok teşekkürler.Önerilerinizi mutlaka değerlendireceğim...

Mustafa Hilmi Bey.İlgi ve dilekleriniz için çok teşekkürler...

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Ağaca yazık olmuş asırlık mış.
Ağaca zarar vermeden de alabilirdiniz.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Hayırlı olsun.
SAYGILAR

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Sayın Murat Bey.İlginize teşekkür ederim.Lakin ağaç söğüt ağacı ve 10 yıllık.Bizim buralarda odun için kullanılıyor.Bana kalsa arıyı bir yıl daha kovukta tutacaktım ama ağacın sahibi kesmek istedi.Malum önümüz kış.Saygılarımla.


Çok teşekkürleer Bünyamin Abi.İnşallah yaşarda balından yeriz.Saygılar benden...

Bülent dedi ki...

Merhaba
Blog uma yazdiginiz iyi dilekleriniz icin cok Tesekür ederim bunlar bana güc veriyor.sizlerden cok ögrenecegim seyler var tekrar tesekür eder Hobinizde basarilar dilerim. Bülent Arslan

Bülent dedi ki...

Merhaba
Blog uma yazdiginiz iyi dilekleriniz icin cok Tesekür ederim bunlar bana güc veriyor.sizlerden cok ögrenecegim seyler var tekrar tesekür eder Hobinizde basarilar dilerim. Bülent Arslan