4 Ekim 2009 Pazar

YOĞUN GÜNLER YAŞIYORUZ...

Kışlık odun diye aldığım eski paletlerden güzel tahtalar çıkıyor.Kovan tamiratında çok işime yaradılar.Ama artık odun yapma zamanı geldi....

Gerçi geriye pek birşey kalmadı.5-6 kovanı daha elden geçirdimi tamam...


Elden geçirip boyadığım kovanları kızağa alıyorum.Kışı burada geçirip nasib olursa bahara diğerleriyle yer değişecekler.....


Buda bahçemde özel olarak ilgilendiğim kovan.Yaz sezonunda bir türlü ana beğenip kabul etmedi.Altıncı denemede kabul etti ama vakit çok geç.Şimdi onu besliyorum ve yaza çıkmasını umut ediyorum....



Kovanı acaleyle yapınca kapak sorunu yaşadım.Ama inşallah kışa girmeden kapak yapıp onuda rahata kavuşturacam.Kovanın yanındaki maden suyu şişesinde kola var.Bu yıl sarıca arılardan kola sayesinde kurtuldum.Üç günde bir kolayı tazeliyorum ve ortalama 40 tane sarıca arı çıkıyor bir şişeden.Tabi bu rakamı az görmemek lazım,zira bu arılar kovanlara saldıramadan burada kalıyor.Eğer bir saldırsalar ortalama bire on kayıp versek üç günde 400 arı yapar.Bunu temmuz 15 ten beri uyguluyorum.Biraz arı kurtardığımı düşünüyor ve gelecek yıl daha kapsamlı uygulamayı düşünüyorum...




Hiç yorum yok: