10 Ocak 2010 Pazar

TEZGAHTA BAL

Geçtiğimiz cuma günü Çifteler de pazarda gezerken halile ne kadar almasakda ballara bakmadan geçemiyordum.Tabi genel olarak pazarın balcıları üreticiden alıp satanlar yada Ali Abi gibi arıcılığın kıralını yapanlar.Ali Abi aslen Emirdağ lı olup gezginci arıcılık yapıyor.Yaklaşık olarak 150 kovana sahip.Kısacası profosyonel arıcılardan.Tabi sürekli arı peşinde olunca kendisi bu işin magazin kısmını pek icra edemiyor.En boş vaktibde pazarlarda bal satıyor.Tabi toptan bal fiyatları dip yapınca mecburen perakendeye sarılıyor.
Tabi arıcılık muhabbeti olurda İsmail Bey olmazmı.Pazarda bir baktım Ali Abiyle vermişler kafa kafaya muhabbet gırla gidiyor.Tabi hemen yanlarına vardım ki muhabbet arıcılık...Tabi böyle ikitane uzman arıcı bulunurda boş tutulurmu?başladım soru yağmuruna.Yeni sezonun petek ihtiyacından bahar bakımına aklıma ne geldiyse....Her ikisinede çok teşekkür ederim.Bana bıkıp usanmadan cevap verdiler.

5 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Unutmazsoy,arkadaşlara ve tüm arıcılarımıza Allah bol kazançlar versin ve emeklerinin karşılığını alsınlar.Sizede iyi çalışmlar diliyorum.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Muhabbetiniz bol olsun, İsmail beye de selamlar.
saygılar

ÇAY'LI dedi ki...

bol kazançlı günler dilerim bende hafnanın iki günü pazara cıkıyorum allah yardımcımız olsun başımızdakilerden iş yok care kendimizde slm

ÇAY'LI dedi ki...

arıcılara bizde kartonun icinde petek cıkarırsa almazlar poşetsiz vekovanda olcek ankaralılar konyalılar pazarımızı mehvetti arımın oldugunu bilenler yetiyor şükür şimdilik

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Sayın ÇAY LI.Bizim pazarda pek yabancı yok.Her türlü satış yapılabiliyor.En yabancısı Emirdağ dan ve civarındaki köylerden geliyor.Kendi adıma pazar sıkıntım yok.Ama balı 15 tl. ye ucuz verdiğimi düşünüyorum.Ama sene ne getirir bilmiyorum.Saygılarımla...