9 Şubat 2010 Salı

UFAK UFAK ÇALIŞMALARA BAŞLADIK

Havalar bahar moduna girmeye başladığı şu günlerde bende küçük çaplı çalışmalarıma başladım.İlkbaharda değiştireceğim kovanların eksiklerini gidererek işe başladım.Burası benim kendi çapımda atölyem.Küçük çaplı marangozluk işlerini burada yürütebiliyorum...
İşe taşıma kulbu olmıyan kovanlara kulp takarak başladım...






Resimlerin dizilişi biraz hatalı oldu ama buradada yemlik montajı yaptım.Kontraplağın üzerine yemlikleri sabitliyorum.Çünki bizde havalar gayet geç ısındığı için iki günde bir arıları açma imkanı bulamıyorum.Şuruplamayı üstten arıları hiç rahatsız etmeden yapabiliyorum...
Taktığım taşıma kulpları...
Kovan uçuş deliklerinede kendi imalatım olan paslanmaz galvanizden kestiğim aparatlardan taktım.Bana göre çok orjinal oldular.Nede olsa maliyeti çok düşük..
Ayrıca Toprak Tv yayına başlamış.Arıcılık la ilgili bölümlerini zevkle izliyorum.Ama birşey dikkatimi çekti.Bazı bölümlerde çıkan arıcılar bu işin hobi olarak yapılamayacağından falan bahsediyor.Niye herkezin bahçesinde bir kovan olsun diye uğraşmıyorlarda milletin merağını boğazına tıkıyorlar.Hobi olarak yapmıyalım derken işimizi mi bırakalım.Bence program yapımcıları biraz daha dikkatli davranmalı ve halka arıcılığı öğretmenin yanında arıyı sevdirmelide.Arının sağlıklı yaşayabildiği bir dünya insanın sağlıklı yaşayabildiği bir dünya demektir.Bundan 40 yıl öncesi köylerde her evde 3-5 kovan arı varmış.Zirai ilaçlama hiç yokmuş.Millete zirai ilaçlamayı daha çok verim alma vadiyle pompalamışlar.Ne arı kalmış nede kovanları.Olanı tüketip ardından tekrar canlandırmaya çalışmak....Bence burada şapkamızı önümüze koyup milletçe biraz düşünmek lazım....

4 yorum:

Mustafa Hilmi ÖZKAL dedi ki...

Selamünaleyküm
galvaniz tenekeden yaptıgın aparat çok hoş olmuş taşımada büyük kolaylık,ayrıca o adı bahsedilen kanalda arıcılık yapanlar ana karnında ögremişler misali herkes 1,2 kovanla başlayıp çırakdan kalfalıga oradanda ustalıga,başustalıga tırmanmaktalar adam 35 senedir arıcıyım dedi demekki dogdugunda 100-200 kovanı varmış o adamın selamlar başarılar sayın hocam

erbabaricihasanhoca dedi ki...

kolay gelsin iyi çalışmalar....

ÇAY'LI dedi ki...

sayın unutmassoy dikkattinizden dolayı teşekkürler bende izlerken bişey dikkatimi cektibirkovan gösterdi ongün önceki cıtada 6-7günlük sirkevar yeni kapalıgözleri var dedi tekrar başka bir kovan gösterdi3 kat atmış ongünde taze petekte yeni mapalı kurtlarve örmesi bitmemiş soncıtavarken aynı arılıktaki bir başka kovan nasıl oluyordaüc kata cıkıyor sizcede celişki degilmi ben sitelerine yorum bıraktım cevap yok mesaisi olan arıcılık yapamaz dediler bende tepkimi yazdım selamlar

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Unutmazsoy ,isteyince güzel işler ortaya çıkıyor,hayırlı olsun,tv yayınına gelince isteyen herkes fikrini söylesin ama doğru birtanedir oda ergeç ortaya çıkar ,başarı ve sağlık dileklerimle.